Dotyczy:
Tytuł projektu: Rewaloryzacja zabytkowego budynku Ratusza w Brzegu
Numer umowy: RPOP.05.03.01-16-0027/16-00
Brzeg, dnia 17 stycznia 2019r.
OR.IV.042.1.2019
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Remont elewacji oraz remont nawierzchni dziedzińca Ratusza w ramach
zadania budżetowego pn.: „Rewitalizacja zabytkowych obiektów użyteczności publicznej”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1986 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 17 stycznia br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawcy do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1
Czy Zamawiający uzna za spełnienie warunku SIWZ pkt. 5 ppkt. 3a przez Wykonawcę dla wykonanych obiektów podlegających nadzorowi konserwatorskiemu nad prowadzonymi pracami, w tym izolacji i remontu elewacji, znajdujących się na terenie urbanistycznym wpisanym do rejestru zabytków?
Odpowiedź na pytanie nr 1
Nie. Zamawiający uzna tylko te roboty związane z wykonaniem izolacji i elewacji, które były wykonywane bezpośrednio na budynku wpisanym do rejestru zabytków i których wartość jest nie mniejsza niż 2.000.000,00zł dla każdej roboty.
Pytanie nr 2
Czy Zamawiający uzna za spełnienie warunku SIWZ pkt. 5 ppkt. 3a przez Wykonawcę dla zrealizowanych remontów konserwatorskich obiektów o wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł, w tym izolacji i remontu elewacji?
Odpowiedź na pytanie nr 2
Zamawiający uzna warunek za spełniony w przypadku prac konserwatorskich i remontowych, pod warunkiem, że prace te na kwotę nie mniejszą niż 2.000.000,00zł dla każdej z nich dotyczą remontu zabytkowej elewacji i izolacji, a nie innych prac na obiekcie.
Zamawiający informuje, iż w/w odpowiedzi przekazane Wykonawcom stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców.
Jednocześnie informuje, że termin składania ofert nie ulega zmianie.
Z up. Burmistrza
Z-ca Burmistrza
Tomasz Witkowski
Dotyczy:
Tytuł projektu: Rewaloryzacja zabytkowego budynku Ratusza w Brzegu
Numer umowy: RPOP.05.03.01-16-0027/16-00
Brzeg, dnia 16 stycznia 2019r.
OR.IV.042.1.2019
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Remont elewacji oraz remont nawierzchni dziedzińca Ratusza w ramach
zadania budżetowego pn.: „Rewitalizacja zabytkowych obiektów użyteczności publicznej”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1986 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 16 stycznia br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawcy do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1
Proszę o określenie wymagań jakie ma spełnić kostka kamienna do wykonania wnętrza ratusza. Specyfikacja techniczna (str. 78 – 82 SST) dotycząca tego materiału odnosi się do kostki betonowej. Proszę o podanie normy wg jakiej należy wyprodukować kostkę kamienną, sposób obrobienia powierzchni górnej oraz bocznych.
Odpowiedź na pytanie nr 1
Na dziedzińcu Ratusza znajduje się zabytkowa kostka kamienna, która została przewidziana do ponownego ułożenia. Odzysk kostki przewiduje się w wielkości 80%. Kostkę należy rozebrać, oczyścić ze starej zaprawy, a następnie górną powierzchnię przyciąć i spłomieniować. Tak przygotowaną kostkę należy ułożyć na wcześniej przygotowanej konstrukcji na warstwie podsypki cementowo piaskowej,
i wypełnić spoiny zaprawą cementowo – piaskową 1:3 wraz z doczyszczeniem ręcznym górnej powierzchni z zaprawy.
Jednocześnie informujemy, że brakujące ilości kostki Gmina dołoży z własnych zasobów. Do wyliczenia ceny materiału można więc przyjąć odzysk 100%.
Zamawiający informuje, iż w/w odpowiedzi przekazane Wykonawcom stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców. Jednocześnie informuje, że termin składania ofert nie ulega zmianie.
Z up. Burmistrza
Z-ca Burmistrza
Tomasz Witkowski
DOKUMENTACJA PROJEKTOWA - remont elewacji i dziedzińca Ratusza.