Dotyczy:
Tytuł projektu: Rewaloryzacja zabytkowego budynku Ratusza w Brzegu
Numer umowy: RPOP.05.03.01-16-0027/16-00
Brzeg, dnia 25 stycznia 2019r.
OR.IV.042.1.2019
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Remont elewacji oraz remont nawierzchni dziedzińca Ratusza w ramach
zadania budżetowego pn.: „Rewitalizacja zabytkowych obiektów użyteczności publicznej”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1986 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniach 21 i 22 stycznia br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1
W umowie są zapisy (§ 4 p. 8 i p. 13) o 30-dniowym terminie wyrażania zgody przez Zamawiającego na podwykonawcę. Tak długi termin wyrażania tej zgody może poważnie utrudnić płynną realizację zadania. Czy Zamawiający może zmienić ten czas np. na 7 dni?
Odpowiedź na pytanie nr 1
Nie. Zamawiający nie zmieni zapisu umowy. Jednocześnie informuję, że akceptacje są wydawane bez zbędnej zwłoki.
Pytanie nr 2
W § 8 p. 2 umowy jest zapis – oświadczenie Wykonawcy, że „nie istnieją w dniu zawarcia niniejszej umowy żadne przeszkody uniemożliwiające lub utrudniające mu terminowe, prawidłowe i bezusterkowe wykonanie przedmiotu umowy.” Jest to zapis zmuszający Wykonawcę do potwierdzenia nieprawdy. Wciąż wykonywane są prace związane z remontem dachu i nieprędko się skończą. Wykonawca dachu ma ustawione rusztowania przy ścianach, zajmuje dziedziniec i plac przy ścianie południowej, plac budowy jest wspólny. Nie można więc mówić, że nie istnieją żadne przeszkody. Czy Zamawiający zmieni ten zapis?
Odpowiedź na pytanie nr 2
Nie. Zamawiający nie zmieni zapisu umowy. Do czasu rozstrzygnięcia przetargu i podpisania umowy z Wykonawcą prace na dachu będą na ukończeniu, a rusztowania w większej części będą rozebrane. Wykonawca na pewno będzie miał wystarczający front robót.
Pytanie nr 3
W ramach zadania należy m.in. wymienić parapety na nowe, miedziane. Wykonawca pokrycia dachu wykonuje wszystkie obróbki z blachy miedzianej patynowanej. Czy parapety również mają być patynowane czy z blachy miedzianej naturalnej?
Odpowiedź na pytanie nr 3
Parapety należy wykonać jako miedziane, patynowane, aby współgrały z wykonanymi w czasie remontu dachu elementami miedzianymi.
Pytanie nr 4
W ramach zadania należy wykonać remont posadzki granitowej wraz z izolacją i odwodnieniem. W projekcie jest rozdział VIII.4 zawierający opis tych robót. Jednak jest tam mowa tylko o remoncie posadzki i izolacji. Nie ma nic o odwodnieniu. Jeśli ma być wykonane jakieś odwodnienie należy te roboty opisać w projekcie. Czy Zamawiający uzupełni projekt w tym zakresie?
Odpowiedź na pytanie nr 4
Odwodnienie zrealizować zgodnie z projektem instalacji sanitarnej i deszczowej.
Pytanie nr 5
Niektóre prace są odmiennie opisane w projekcie i w przedmiarze, który dokument jest wiążący?
Odpowiedź na pytanie nr 5
Nadrzędnym dokumentem jest dokumentacja projektowa. Zgodnie z zapisami SIWZ przedmiar jest materiałem pomocniczym, który można rozszerzać o pozycje niezbędne do realizacji zadania. Rozliczenie jest na podstawie ryczałtu, wiec Wykonawca musi sobie skalkulować wszelkie niezbędne roboty ujęte w dokumentacji i specyfikacjach.
Pytanie nr 6
Projekt i przedmiar przewidują malowanie sgraffito na elewacjach wież. Tymczasem w pozwoleniu konserwatorskim jest zapis, że należy wykonać „rekonstrukcję sgraffita” i dalej „rekonstrukcja sgraffita powinna opierać się na technologii historycznej”. Technologia historyczna wykonywania dekoracji sgraffitowej nie polegała na jej malowaniu. Czy sgraffito należy malować czy wykonać jako drapane w tynku?
Odpowiedź na pytanie nr 6
Rekonstrukcja sgraffita powinna opierać się na technologii historycznej, bądź tez nawiązywać do niej (stopień nawiązania możliwy po przeprowadzeniu prób przy udziale WKZ).
Pytanie nr 7
Projekt przewiduje czyszczenie elementów kamieniarki laserem i dyskwalifikuje inne metody czyszczenia. W zezwoleniu konserwatorskim nie ma takiego ograniczenia. Naszym zdaniem taki zapis może być niezgodny z ustawą o zamówieniach publicznych jako ograniczający konkurencję. Czy Zamawiający dopuszcza inne technologie czyszczenia kamieniarki np. czyszczenie chemiczne?
Odpowiedź na pytanie nr 7
Dopuszcza się zamienne sposoby czyszczenia elementów kamiennych, po akceptacji przyjętego rozwiązania przez nadzór autorski i konserwatorski.
Pytanie nr 8
W projekcie jest sugestia mówiąca o wyeksponowaniu części wątku ceglanego na wieży zegarowej. Niestety nigdzie nie jest określona wielkość tej ekspozycji, nie ma też takich prac w przedmiarze, a są one na pewno droższe niż tynkowanie. Czy Zamawiający określi wielkość fragmentów ścian na których ma być wyeksponowany wątek ceglany? Czy Zamawiający zmieni przedmiar w tym zakresie?
Odpowiedź na pytanie nr 8
Ekspozycja murowych wątków gotyckich uzależniona jest od stanu ich zachowania, ewentualny zakres ich pokazania będzie możliwy po odsłonięciu tynków i akceptacji władz konserwatorskich.
Pytanie nr 9
W projekcie jest zapis: „Należy podnieść wysokość istniejących balustrad – do wysokości obowiązujących norm – przez rozcięcie i wstawienie stalowych elementów podwyższających (według wykonanego projektu). Niestety nie mogę znaleźć żadnego rysunku, który to obrazuje. Na rysunku balustrad przy windzie mają one wysokość 75 cm co na pewno nie spełnia obowiązujących norm.
O które balustrady chodzi w tym zapisie? Czy Zamawiający załączy rysunek obrazujący jak należy to wykonać? Czy Zamawiający zmieni przedmiar w tym zakresie?
Odpowiedź na pytanie nr 9
Balustrady przy schodach do piwnicy w dziedzińcu oraz balustradę przy windzie, należy wykonać jako nowe stalowe balustrady w stylu istniejącej balustrady przy schodach na elewacji wschodniej.
Pytanie nr 10
Wg zezwolenia konserwatorskiego przy wykonywaniu wykopów niezbędny jest nadzór archeologiczny. Czy Zamawiający uzupełni przedmiar w tym zakresie?
Odpowiedź na pytanie nr 10
Nadzór archeologiczny na zadaniu jest po stronie Zamawiającego. Wykonawca nie dolicza kosztów prowadzenia nadzoru.
Pytanie nr 11
W przedmiarze nie ma niektórych czynności przy ścianach tynkowanych opisanych w projekcie np.:
- Przeszycie lub przemurowanie ścian w miejscach pęknięć
- Wzmocnienie murów np. preparatem KSE
Czy Zamawiający uzupełni przedmiar w tym zakresie?
Odpowiedź na pytanie nr 11
Odpowiedź została udzielona w odpowiedzi na pytanie nr 5.
Zamawiający informuje, iż w/w odpowiedzi przekazane Wykonawcom stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców.
Jednocześnie informuje, że termin składania ofert nie ulega zmianie.
Z up. Burmistrza
Z-ca Burmistrza
Tomasz Witkowski
Dotyczy:
Tytuł projektu: Rewaloryzacja zabytkowego budynku Ratusza w Brzegu
Numer umowy: RPOP.05.03.01-16-0027/16-00
Brzeg, dnia 17 stycznia 2019r.
OR.IV.042.1.2019
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Remont elewacji oraz remont nawierzchni dziedzińca Ratusza w ramach
zadania budżetowego pn.: „Rewitalizacja zabytkowych obiektów użyteczności publicznej”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1986 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 17 stycznia br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawcy do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1
Czy Zamawiający uzna za spełnienie warunku SIWZ pkt. 5 ppkt. 3a przez Wykonawcę dla wykonanych obiektów podlegających nadzorowi konserwatorskiemu nad prowadzonymi pracami, w tym izolacji i remontu elewacji, znajdujących się na terenie urbanistycznym wpisanym do rejestru zabytków?
Odpowiedź na pytanie nr 1
Nie. Zamawiający uzna tylko te roboty związane z wykonaniem izolacji i elewacji, które były wykonywane bezpośrednio na budynku wpisanym do rejestru zabytków i których wartość jest nie mniejsza niż 2.000.000,00zł dla każdej roboty.
Pytanie nr 2
Czy Zamawiający uzna za spełnienie warunku SIWZ pkt. 5 ppkt. 3a przez Wykonawcę dla zrealizowanych remontów konserwatorskich obiektów o wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł, w tym izolacji i remontu elewacji?
Odpowiedź na pytanie nr 2
Zamawiający uzna warunek za spełniony w przypadku prac konserwatorskich i remontowych, pod warunkiem, że prace te na kwotę nie mniejszą niż 2.000.000,00zł dla każdej z nich dotyczą remontu zabytkowej elewacji i izolacji, a nie innych prac na obiekcie.
Zamawiający informuje, iż w/w odpowiedzi przekazane Wykonawcom stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców.
Jednocześnie informuje, że termin składania ofert nie ulega zmianie.
Z up. Burmistrza
Z-ca Burmistrza
Tomasz Witkowski
Dotyczy:
Tytuł projektu: Rewaloryzacja zabytkowego budynku Ratusza w Brzegu
Numer umowy: RPOP.05.03.01-16-0027/16-00
Brzeg, dnia 16 stycznia 2019r.
OR.IV.042.1.2019
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Remont elewacji oraz remont nawierzchni dziedzińca Ratusza w ramach
zadania budżetowego pn.: „Rewitalizacja zabytkowych obiektów użyteczności publicznej”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1986 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 16 stycznia br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawcy do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1
Proszę o określenie wymagań jakie ma spełnić kostka kamienna do wykonania wnętrza ratusza. Specyfikacja techniczna (str. 78 – 82 SST) dotycząca tego materiału odnosi się do kostki betonowej. Proszę o podanie normy wg jakiej należy wyprodukować kostkę kamienną, sposób obrobienia powierzchni górnej oraz bocznych.
Odpowiedź na pytanie nr 1
Na dziedzińcu Ratusza znajduje się zabytkowa kostka kamienna, która została przewidziana do ponownego ułożenia. Odzysk kostki przewiduje się w wielkości 80%. Kostkę należy rozebrać, oczyścić ze starej zaprawy, a następnie górną powierzchnię przyciąć i spłomieniować. Tak przygotowaną kostkę należy ułożyć na wcześniej przygotowanej konstrukcji na warstwie podsypki cementowo piaskowej,
i wypełnić spoiny zaprawą cementowo – piaskową 1:3 wraz z doczyszczeniem ręcznym górnej powierzchni z zaprawy.
Jednocześnie informujemy, że brakujące ilości kostki Gmina dołoży z własnych zasobów. Do wyliczenia ceny materiału można więc przyjąć odzysk 100%.
Zamawiający informuje, iż w/w odpowiedzi przekazane Wykonawcom stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców. Jednocześnie informuje, że termin składania ofert nie ulega zmianie.
Z up. Burmistrza
Z-ca Burmistrza
Tomasz Witkowski
DOKUMENTACJA PROJEKTOWA - remont elewacji i dziedzińca Ratusza.