Dotyczy:
Tytuł projektu: Rewaloryzacja zabytkowego budynku Ratusza w Brzegu
Numer umowy: RPOP.05.03.01-16-0027/16-00
Brzeg, dnia 25 stycznia 2019r.
OR.IV.042.1.2019
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Remont elewacji oraz remont nawierzchni dziedzińca Ratusza w ramach
zadania budżetowego pn.: „Rewitalizacja zabytkowych obiektów użyteczności publicznej”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1986 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniach 22, 23 i 25 stycznia br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1
W opisie do projektu str. 83 pkt VIII.2.1 zamieszczono zapis o wyzłoceniu rzygaczy na dachach ryzalitów wieżowych. Czy wykonanie tych prac wchodzi w zakres przedmiotu zamówienia? W jakiej technice ma być wykonane wyzłocenie? Proszę o wyjaśnienie i uszczegółowienie danych.
Odpowiedź na pytanie nr 1
Nie zakłada się wykonania złoceń rzygaczy.
Pytanie nr 2
W opisie do projektu str. 83 pkt VIII.2.1 zamieszczono zapis o zabezpieczeniu elewacji dziedzińca przed zabrudzeniem przez gołębie poprzez zainstalowanie na gzymsie taśm z kolcami. Czy wykonanie tych prac wchodzi w zakres przedmiotu zamówienia? Proszę o wyjaśnienie i uszczegółowienie danych.
Odpowiedź na pytanie nr 2
Gzymsy należy zabezpieczyć taśmami z kolcami.
Pytanie nr 3
W opisie do projektu str. 82 pkt VIII.1.6.2 zamieszczono zapis o wykonaniu uzupełniających przepon pionowych na styku ścian wewnętrznych z zewnętrznymi. Czy wykonanie tych prac wchodzi w zakres przedmiotu zamówienia? W dokumentacji przetargowej brak rzutu kondygnacji piwnicznej w poziomie projektowanej izolacji oraz przekrojów przez kondygnację piwnic. Rysunki te są niezbędne do wyliczenia ilości prac. Proszę o wyjaśnienie i uzupełnienia dokumentacji projektowej.
Odpowiedź na pytanie nr 3
Zakres obejmuje jedynie zabezpieczenie od strony zewnętrznej.
Pytanie nr 4
W opisie do projektu str. 82 pkt VIII.1.6.2 zamieszczono zapis o wykonaniu przepon izolacyjnych poziomych w ścianach zewnętrznych. W dokumentacji przetargowej brak rzutu kondygnacji piwnicznej w poziomie projektowanej izolacji oraz przekrojów przez kondygnację piwnic, brak informacji o grubościach i umiejscowieniu ścian. Rysunki te są niezbędne do wyliczenia ilości prac. Proszę o uzupełnienie dokumentacji projektowej.
Odpowiedź na pytanie nr 4
Zakres obejmuje jedynie zabezpieczenie od strony zewnętrznej.
Pytanie nr 5
Zgodnie z opisem projektu str. 82 pkt VIII.1.6.2 poziome przepony izolacyjne należy wykonać jako dwustronne od strony zewnętrznej budynku i od strony wewnętrznej w pomieszczeniach piwnic. W dokumentacji przetargowej brak jakichkolwiek informacji dotyczących wymaganego zakresu prac w pomieszczeniach nieczynnej kawiarni/restauracji na kondygnacji piwnicznej, które trzeba będzie przeprowadzić po wykonaniu przepony poziomej od strony wnętrza budynku. Proszę o wyjaśnienie i uszczegółowienie danych.
Odpowiedź na pytanie nr 5
Zakres obejmuje jedynie zabezpieczenie od strony zewnętrznej.
Pytanie nr 6
Czy w ramach remontu posadzki granitowej loggi (opis pkt VIII.4.1) należy ułożyć ponownie posadzkę z istniejących płyt kamiennych, czy też należy wymienić kamień na nowy? W przypadku wymiany kamienia na nowy proszę o sprecyzowanie wymaganego rodzaju kamienia oraz grubości, szerokości i długości płyt.
Odpowiedź na pytanie nr 6
Zakłada się pozostawienie istniejących płyt, które należy oczyścić, uszkodzone płyty wymienić.
Pytanie nr 7
W dokumentacji przetargowej brak rzutu budynku na poziomie I piętra, który jest niezbędny do wyliczenia ilości prac związanych z remontem posadzki wraz z wykonaniem izolacji loggi. Proszę o wyjaśnienie i uzupełnienie dokumentacji projektowej
Odpowiedź na pytanie nr 7
Zaleca się wykonać obmiar własny.
Pytanie nr 8
Czy w zakres przedmiotu zamówienia wchodzi wykonanie robót elewacyjnych na suficie stropu kasetonowego na I piętrze loggi? W dokumentacji przetargowej brak rysunku z widokiem sufitu (rzut, przekrój), który jest niezbędny do wyliczenia wymaganej ilości prac. Proszę o wyjaśnienie i uzupełnienie dokumentacji projektowej.
Odpowiedź na pytanie nr 8
Zakres prac obejmuje prace. Zaleca się wykonać obmiar własny.
Pytanie nr 9
Czy w zakres przedmiotu zamówienia wchodzi wykonanie robót elewacyjnych na sklepieniach na parterze loggi? W dokumentacji przetargowej brak rysunku z widokiem sklepień (rzut, przekrój), który jest niezbędny do wyliczenia wymaganej ilości prac. Proszę o wyjaśnienie i uzupełnienie dokumentacji projektowej.
Odpowiedź na pytanie nr 9
Zakres prac obejmuje prace. Zaleca się wykonać obmiar własny.
Pytanie nr 10
Czy w zakres przedmiotu zamówienia wchodzi wykonanie robót elewacyjnych na bocznych ścianach loggi od strony południowej i północnej? W dokumentacji przetargowej brak rysunku z widokiem tych ścian, który jest niezbędny do wyliczenia wymaganej ilości prac. Proszę o wyjaśnienie i uzupełnienie dokumentacji projektowej.
Odpowiedź na pytanie nr 10
Zakres prac obejmuje prace. Zaleca się wykonać obmiar własny.
Pytanie nr 11
Czy w zakres przedmiotu zamówienia wchodzi wykonanie remontu kinkietów elewacyjnych? Proszę o wyjaśnienie.
Odpowiedź na pytanie nr 11
Zakres prac obejmuje prace. Zaleca się wykonać obmiar własny.
Pytanie nr 12
Zgodnie z opisem do projektu str. 67 pkt 13 należy podwyższyć istniejące balustrady metalowe zgodnie z obowiązującymi normami. W dokumentacji projektowej brak szczegółowych wskazań, które balustrady mają być podwyższone. Proszę wyjaśnienie i wskazanie tych balustrad na rysunkach elewacji.
Odpowiedź na pytanie nr 12
Balustrady przy schodach do piwnicy w dziedzińcu oraz balustradę przy windzie, należy wykonać jako nowe stalowe balustrady w stylu istniejącej balustrady przy schodach na elewacji wschodniej.
Pytanie nr 13
Czy istniejące balustrady kamienne nie wymagają podwyższenia? Jeśli tak, to proszę o opisanie wytycznych i udostępnienie rysunków szczegółowych.
Odpowiedź na pytanie nr 13
Balustrady stalowe należy wymienić na nowe zgodnie z częścią rysunkową.
Pytanie nr 14
Czy w zakres przedmiotu zamówienia nie obejmuje wykonania robót elewacyjnych na południowej, wschodniej i zachodniej elewacji wieży zegarowej? W dokumentacji przetargowej zamieszczono widok wyłącznie północnej elewacji wieży zegarowej. Proszę o wyjaśnienie i uzupełnienie dokumentacji projektowej.
Odpowiedź na pytanie nr 14
Zakres prac obejmuje całą wieże zegarową, prace wykonać analogicznie do pokazanej na rysunku elewacji.
Pytanie nr 15
Czy renowacja tarcz zegarowych na wieży zegarowej wchodzi w zakres przedmiotu zamówienia? Proszę o wyjaśnienie i uściślenie wytycznych.
Odpowiedź na pytanie nr 15
Remont tarcz nie wchodzi w zakres.
Pytanie nr 16
Czy w zakres przedmiotu zamówienia wchodzi wykonanie prac elewacyjnych w trudno dostępnych miejscach na ścianach szczytowych od strony połaci dachowych? W dokumentacji projektowej brak rysunków, na których byłyby widoczne te powierzchnie, a które są niezbędne do wyliczenia wymaganej ilości prac. Proszę o wyjaśnienie i uzupełnienie dokumentacji projektowej.
Odpowiedź na pytanie nr 16
Zakres prac obejmuje wszystkie elewacje, nawet w trudnodostępnych miejscach nie wskazanych w części rysunkowej.
Pytanie nr 17
Czy w zakres przedmiotu zamówienia wchodzi wykonanie prac elewacyjnych na kominach powyżej poziomu połaci dachowych? W udostępnionej dokumentacji projektowej brak jakichkolwiek informacji o umiejscowieniu i wymiarach kominów. Rysunki elewacji z pokazanymi kominami, rzut dachu i przekroje na poziomie dachu są niezbędne do wyliczenia wymaganej ilości prac. Proszę o wyjaśnienie i uzupełnienie dokumentacji projektowej.
Odpowiedź na pytanie nr 17
Zadanie nie obejmuje prac przy kominach.
Pytanie nr 18
Czy w zakres przedmiotu zamówienia wchodzi wykonanie prac elewacyjnych w trudno dostępnych miejscach na bokach lukarn i ryzalitów od strony połaci dachowych? W dokumentacji projektowej brak rysunków, na których byłyby widoczne te powierzchnie, a które są niezbędne do wyliczenia wymaganej ilości prac. Proszę o wyjaśnienie i uzupełnienie dokumentacji projektowej.
Odpowiedź na pytanie nr 18
Zakres prac obejmuje prace. Zaleca się wykonać obmiar własny.
Pytanie nr 19
Zgodnie z opisem do projektu str. 69 pkt 9 w dolnej części wieży zegarowej należy wyeksponować murowe wątki gotyckie. Miejsca te nie są pokazane na rysunkach elewacji, co uniemożliwia wyliczenie wymaganej ilości prac. Proszę o wyjaśnienie i uzupełnienie dokumentacji projektowej.
Odpowiedź na pytanie nr 19
Wątek ceglany ma być pokazany jako świadek historii - należy założyć możliwość pokazania wątku o powierzchni ok. 30m2.
Pytanie nr 20
Czy w zakres przedmiotu zamówienia wchodzi wykonanie prac na ścianach i sklepieniach w przejściu pod wieżą zegarową? W dokumentacji projektowej brak rysunków, na których byłyby widoczne te powierzchnie, a które są niezbędne do wyliczenia wymaganej ilości prac. Proszę o wyjaśnienie i uzupełnienie dokumentacji projektowej.
Odpowiedź na pytanie nr 20
Zakres prac obejmuje prace. Zaleca się wykonać obmiar własny.
Pytanie nr 21
Czy w zakres zamówienia wchodzi wykonanie prac na ścianach i sklepieniach na parterze łącznika – ganku na arkadach od strony wschodniej? W dokumentacji projektowej brak rysunków, na których byłyby widoczne te powierzchnie, a które są niezbędne do wyliczenia wymaganej ilości prac. Proszę o wyjaśnienie i uzupełnienie dokumentacji projektowej.
Odpowiedź na pytanie nr 21
Zakres prac obejmuje prace. Zaleca się wykonać obmiar własny.
Pytanie nr 22
Czy w zakres przedmiotu zamówienia wchodzi wykonanie prac na ścianach i sklepieniach w przejeździe pomiędzy elewacją zachodnią, a dziedzińcem wewnętrznym? W dokumentacji projektowej brak rysunków, na których byłyby widoczne te powierzchnie, a które są niezbędne do wyliczenia wymaganej ilości prac. Proszę o wyjaśnienie i uzupełnienie dokumentacji projektowej.
Odpowiedź na pytanie nr 22
Zakres prac obejmuje prace. Zaleca się wykonać obmiar własny.
Pytanie nr 23
W dokumentacji przetargowej brak informacji o wymaganym zakresie prac przy posadzce, warstwach podkładowych, izolacjach itp. na otwartej galerii na poziomie +36,77 m wieży zegarowej. Proszę o wyjaśnienie i udostępnienie rysunków, które pozwolą na wyliczenie ilości prac.
Odpowiedź na pytanie nr 23
Prace nie objęte zakresem umowy.
Pytanie nr 24
W dokumentacji projektowej brak rysunku detalu izolacji pionowej na ścianach zewnętrznych w miejscach, w których dochodzą do ścian obiekty zewnętrzne takie jak schody zejściowe do kawiarni na elewacji północnej, ganek ze schodami na elewacji wschodniej, schody zejściowe do piwnicy na dziedzińcu wewnętrznym itp. Proszę o wyjaśnienie i udostępnienie rysunku pokazującego rozwiązanie szczegółowe.
Odpowiedź na pytanie nr 24
Ściany schodów zewnętrznych zaizolować wg przyjętej technologii.
Pytanie nr 25
Jaka jest wymagana grubość płyt ze styroduru, który należy użyć przy wykonaniu izolacji pionowej ścian zewnętrznych? Proszę o wyjaśnienie.
Odpowiedź na pytanie nr 25
Styrodur gr 2cm.
Pytanie nr 26
Pozycja 77d.4.6 przedmiaru robót mówi o malowaniu wież od frontu „specjalnymi farbami konserwatorskimi do elewacji obiektów zabytkowych”, z czego wynika, że „kopertowa” dekoracja obu ryzalitów wieżowych elewacji zachodniej ma być wykonana techniką malarską. Natomiast z treści pozwolenia konserwatorskiego nr 261/N/2015 z dnia 06-05-2015 wynika, że remont „wież alkierzowych” ma polegać na rekonstrukcji sgraffita. W projekcie, w punkcie VII.3 („Program prac konserwatorskich dla polichromowanych wież frontonu”) w podpunkcie 2 odnajdujemy zapis „Rekonstrukcja sgraffita powinna opierać się na technologii historycznej, bądź też nawiązywać do niej (stopień nawiązania rozstrzygnie komisja konserwatorska)”. W dokumentach przetargowych jest zatem mowa o diametralnie różnych technikach, których realizacja pociąga za sobą nieporównywalnie różne koszty; stąd pytanie:
Jak zostanie rozliczona rekonstrukcja dekoracji sgraffitowej w sytuacji, gdy wykonanie takiej zaordynuje wspomniana komisja konserwatorska (zgodnie z pozwoleniem konserwatorskim), w sytuacji, gdy Inwestor na podstawie przedmiaru robót wymaga wycenienia wyłącznie dekoracji malowanej?
Odpowiedź na pytanie nr 26
Należy w ofercie założyć możliwość wykonania sgraffito metodami historycznymi.
Pytanie nr 27
W projekcie w punkcie VII.1 (Program prac konserwatorskich do prac tynkarskich przy elewacjach ratusza w Brzegu) podpunkt 9 jest napisane: „W dolnej części wieży zegarowej zaleca się ekspozycję murowych wątków gotyckich; w zależności od stanu ich zachowania. Alternatywnie – należy zastosować cienkowarstwowe tynki, ujawniające fakturę gotyckich wątków ceglanych”. Z brzmienia tego zapisu wynika, że zakładanym i pożądanym działaniem jest ekspozycja (w domyśle przy pełnej restauracji) wątków murowych. Wykonanie tynków cienkowarstwowych jest jedynie alternatywą w przypadku zbyt dużego stopnia destrukcji wątków ceglanych.
Jak zostanie rozliczona ewentualna „ekspozycja” wątków ceglanych dolnych partii wieży zegarowej przy założeniu, że zostaną one poddane zabiegom konserwatorskim umożliwiającym tę ekspozycję w sytuacji, gdy prace tego rodzaju nie ujęte zostały w przedmiarze robót?
Odpowiedź na pytanie nr 27
Wątek ceglany ma być pokazany jako świadek historii - należy założyć możliwość pokazania wątku o powierzchni ok. 30m2.
Pytanie nr 28
Na żadnym rysunku, ani w przedmiarach nie możemy znaleźć wymiarów ścian ratusza. Nawet na rysunkach inwentaryzacji nie naniesiono wymiarów. W przedmiarach również kosztorysant posługuje się gotowymi wielkościami powierzchni ścian, których w żaden sposób nie można zweryfikować. Umowa jest ryczałtowa, a więc każdy przedmiar powinien być możliwy do samodzielnego policzenia przez Wykonawcę, a tu nie jest to możliwe.
Ten sam problem występuje także z większością innych elementów w przedmiarze -podane są całkowite wielkości powierzchni, a nie wiadomo jak zostały one policzone. Nie ma też możliwości, aby każdy oferent samodzielnie wykonał inwentaryzację obiektu w tak krótkim czasie. Przypominam, że zgodnie z ustawą Pzp obowiązkiem Zamawiającego jest opisanie przedmiotu zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, brak zwymiarowanych rysunków na pewno nie spełnia tego wymogu. Czy Zamawiający udostępni wymiary budynku i poszczególnych jego elementów?
Odpowiedź na pytanie nr 28
Część rysunkowa została wykonana w skali 1:100. Wersja papierowa dostępna u Zamawiającego.
Pytanie nr 29
W przedmiarach nie uwzględniono nakładów na wykonanie profili ciągnionych, a jest ich dużo. Nie można też odczytać ich wymiarów z rysunków. Czy Zamawiający uzupełni przedmiary lub udostępni te wymiary dla dokonania wyceny?
Odpowiedź na pytanie nr 29
Zakres prac obejmuje powyższe prace. Wymiary przedstawiono dla rysunków w skali 1:100. Zaleca się wykonać dodatkowo obmiar własny.
Równocześnie, na podstawie art. 12a ust.2 w zw. z art. 38 ust. 4a pkt 1 i ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przedłuża terminy:
- składania ofert z dnia 29 stycznia 2019r. do godz. 9:30 na dzień 1 lutego 2019r. do godz. 11:30.
- otwarcia ofert z dnia 29 stycznia 2019r. o godz. 10:00 na dzień 1 lutego 2019r. o godz. 12:00.
W związku z powyższym, Zamawiający –Burmistrz Brzegu- działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, dokonuje następujących zmian treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
1) Zamawiający zmienia treść punktu 12 ppkt 1), 2) i 3) SIWZ- Miejsce oraz termin składania
i otwarcia ofert, które otrzymują brzmienie:
„ 1) Oferty winny być złożone w siedzibie Zamawiającego w Brzegu przy ul. Robotniczej 12 na biurze podawczym, w terminie do dnia 1 lutego 2019 roku, do godziny 11:30.
2) Ofertę należy umieścić w zamkniętej kopercie, uniemożliwiającej odczytanie zawartości bez uszkodzenia tego opakowania. Na kopercie należy umieścić nazwę i adres Zamawiającego, nazwę i adres Wykonawcy oraz napis:
Oferta przetargowa na zadanie pn.:
„Remont elewacji oraz remont nawierzchni dziedzińca Ratusza w ramach zadania budżetowego pn.: „Rewitalizacja zabytkowych obiektów użyteczności publicznej”
– NIE OTWIERAĆ PRZED DNIEM 01.02.2019r. godz. 12:00.
|
3) Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego przy ul. Robotniczej 12 w Brzegu, w pokoju nr 109A, w dniu 1 lutego 2019 roku, o godzinie 12:00.”
Zamawiający przypomina ponadto iż w/w zmiany stanowią integralną część siwz i wiążą Wykonawców. Na stronie internetowej Zamawiającego www.bip.brzeg.pl zamieszczone zostały następujące dokumenty uwzględniające powyższe zmiany tj.: SIWZ i ogłoszenie o zmianie ogłoszenia.
Z up. Burmistrza
Z-ca Burmistrza
Bartłomiej Kostrzewa
Dotyczy:
Tytuł projektu: Rewaloryzacja zabytkowego budynku Ratusza w Brzegu
Numer umowy: RPOP.05.03.01-16-0027/16-00
Brzeg, dnia 25 stycznia 2019r.
OR.IV.042.1.2019
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Remont elewacji oraz remont nawierzchni dziedzińca Ratusza w ramach
zadania budżetowego pn.: „Rewitalizacja zabytkowych obiektów użyteczności publicznej”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1986 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniach 21 i 22 stycznia br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1
W umowie są zapisy (§ 4 p. 8 i p. 13) o 30-dniowym terminie wyrażania zgody przez Zamawiającego na podwykonawcę. Tak długi termin wyrażania tej zgody może poważnie utrudnić płynną realizację zadania. Czy Zamawiający może zmienić ten czas np. na 7 dni?
Odpowiedź na pytanie nr 1
Nie. Zamawiający nie zmieni zapisu umowy. Jednocześnie informuję, że akceptacje są wydawane bez zbędnej zwłoki.
Pytanie nr 2
W § 8 p. 2 umowy jest zapis – oświadczenie Wykonawcy, że „nie istnieją w dniu zawarcia niniejszej umowy żadne przeszkody uniemożliwiające lub utrudniające mu terminowe, prawidłowe i bezusterkowe wykonanie przedmiotu umowy.” Jest to zapis zmuszający Wykonawcę do potwierdzenia nieprawdy. Wciąż wykonywane są prace związane z remontem dachu i nieprędko się skończą. Wykonawca dachu ma ustawione rusztowania przy ścianach, zajmuje dziedziniec i plac przy ścianie południowej, plac budowy jest wspólny. Nie można więc mówić, że nie istnieją żadne przeszkody. Czy Zamawiający zmieni ten zapis?
Odpowiedź na pytanie nr 2
Nie. Zamawiający nie zmieni zapisu umowy. Do czasu rozstrzygnięcia przetargu i podpisania umowy z Wykonawcą prace na dachu będą na ukończeniu, a rusztowania w większej części będą rozebrane. Wykonawca na pewno będzie miał wystarczający front robót.
Pytanie nr 3
W ramach zadania należy m.in. wymienić parapety na nowe, miedziane. Wykonawca pokrycia dachu wykonuje wszystkie obróbki z blachy miedzianej patynowanej. Czy parapety również mają być patynowane czy z blachy miedzianej naturalnej?
Odpowiedź na pytanie nr 3
Parapety należy wykonać jako miedziane, patynowane, aby współgrały z wykonanymi w czasie remontu dachu elementami miedzianymi.
Pytanie nr 4
W ramach zadania należy wykonać remont posadzki granitowej wraz z izolacją i odwodnieniem. W projekcie jest rozdział VIII.4 zawierający opis tych robót. Jednak jest tam mowa tylko o remoncie posadzki i izolacji. Nie ma nic o odwodnieniu. Jeśli ma być wykonane jakieś odwodnienie należy te roboty opisać w projekcie. Czy Zamawiający uzupełni projekt w tym zakresie?
Odpowiedź na pytanie nr 4
Odwodnienie zrealizować zgodnie z projektem instalacji sanitarnej i deszczowej.
Pytanie nr 5
Niektóre prace są odmiennie opisane w projekcie i w przedmiarze, który dokument jest wiążący?
Odpowiedź na pytanie nr 5
Nadrzędnym dokumentem jest dokumentacja projektowa. Zgodnie z zapisami SIWZ przedmiar jest materiałem pomocniczym, który można rozszerzać o pozycje niezbędne do realizacji zadania. Rozliczenie jest na podstawie ryczałtu, wiec Wykonawca musi sobie skalkulować wszelkie niezbędne roboty ujęte w dokumentacji i specyfikacjach.
Pytanie nr 6
Projekt i przedmiar przewidują malowanie sgraffito na elewacjach wież. Tymczasem w pozwoleniu konserwatorskim jest zapis, że należy wykonać „rekonstrukcję sgraffita” i dalej „rekonstrukcja sgraffita powinna opierać się na technologii historycznej”. Technologia historyczna wykonywania dekoracji sgraffitowej nie polegała na jej malowaniu. Czy sgraffito należy malować czy wykonać jako drapane w tynku?
Odpowiedź na pytanie nr 6
Rekonstrukcja sgraffita powinna opierać się na technologii historycznej, bądź tez nawiązywać do niej (stopień nawiązania możliwy po przeprowadzeniu prób przy udziale WKZ).
Pytanie nr 7
Projekt przewiduje czyszczenie elementów kamieniarki laserem i dyskwalifikuje inne metody czyszczenia. W zezwoleniu konserwatorskim nie ma takiego ograniczenia. Naszym zdaniem taki zapis może być niezgodny z ustawą o zamówieniach publicznych jako ograniczający konkurencję. Czy Zamawiający dopuszcza inne technologie czyszczenia kamieniarki np. czyszczenie chemiczne?
Odpowiedź na pytanie nr 7
Dopuszcza się zamienne sposoby czyszczenia elementów kamiennych, po akceptacji przyjętego rozwiązania przez nadzór autorski i konserwatorski.
Pytanie nr 8
W projekcie jest sugestia mówiąca o wyeksponowaniu części wątku ceglanego na wieży zegarowej. Niestety nigdzie nie jest określona wielkość tej ekspozycji, nie ma też takich prac w przedmiarze, a są one na pewno droższe niż tynkowanie. Czy Zamawiający określi wielkość fragmentów ścian na których ma być wyeksponowany wątek ceglany? Czy Zamawiający zmieni przedmiar w tym zakresie?
Odpowiedź na pytanie nr 8
Ekspozycja murowych wątków gotyckich uzależniona jest od stanu ich zachowania, ewentualny zakres ich pokazania będzie możliwy po odsłonięciu tynków i akceptacji władz konserwatorskich.
Pytanie nr 9
W projekcie jest zapis: „Należy podnieść wysokość istniejących balustrad – do wysokości obowiązujących norm – przez rozcięcie i wstawienie stalowych elementów podwyższających (według wykonanego projektu). Niestety nie mogę znaleźć żadnego rysunku, który to obrazuje. Na rysunku balustrad przy windzie mają one wysokość 75 cm co na pewno nie spełnia obowiązujących norm.
O które balustrady chodzi w tym zapisie? Czy Zamawiający załączy rysunek obrazujący jak należy to wykonać? Czy Zamawiający zmieni przedmiar w tym zakresie?
Odpowiedź na pytanie nr 9
Balustrady przy schodach do piwnicy w dziedzińcu oraz balustradę przy windzie, należy wykonać jako nowe stalowe balustrady w stylu istniejącej balustrady przy schodach na elewacji wschodniej.
Pytanie nr 10
Wg zezwolenia konserwatorskiego przy wykonywaniu wykopów niezbędny jest nadzór archeologiczny. Czy Zamawiający uzupełni przedmiar w tym zakresie?
Odpowiedź na pytanie nr 10
Nadzór archeologiczny na zadaniu jest po stronie Zamawiającego. Wykonawca nie dolicza kosztów prowadzenia nadzoru.
Pytanie nr 11
W przedmiarze nie ma niektórych czynności przy ścianach tynkowanych opisanych w projekcie np.:
- Przeszycie lub przemurowanie ścian w miejscach pęknięć
- Wzmocnienie murów np. preparatem KSE
Czy Zamawiający uzupełni przedmiar w tym zakresie?
Odpowiedź na pytanie nr 11
Odpowiedź została udzielona w odpowiedzi na pytanie nr 5.
Zamawiający informuje, iż w/w odpowiedzi przekazane Wykonawcom stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców.
Jednocześnie informuje, że termin składania ofert nie ulega zmianie.
Z up. Burmistrza
Z-ca Burmistrza
Tomasz Witkowski
Dotyczy:
Tytuł projektu: Rewaloryzacja zabytkowego budynku Ratusza w Brzegu
Numer umowy: RPOP.05.03.01-16-0027/16-00
Brzeg, dnia 17 stycznia 2019r.
OR.IV.042.1.2019
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Remont elewacji oraz remont nawierzchni dziedzińca Ratusza w ramach
zadania budżetowego pn.: „Rewitalizacja zabytkowych obiektów użyteczności publicznej”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1986 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 17 stycznia br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawcy do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1
Czy Zamawiający uzna za spełnienie warunku SIWZ pkt. 5 ppkt. 3a przez Wykonawcę dla wykonanych obiektów podlegających nadzorowi konserwatorskiemu nad prowadzonymi pracami, w tym izolacji i remontu elewacji, znajdujących się na terenie urbanistycznym wpisanym do rejestru zabytków?
Odpowiedź na pytanie nr 1
Nie. Zamawiający uzna tylko te roboty związane z wykonaniem izolacji i elewacji, które były wykonywane bezpośrednio na budynku wpisanym do rejestru zabytków i których wartość jest nie mniejsza niż 2.000.000,00zł dla każdej roboty.
Pytanie nr 2
Czy Zamawiający uzna za spełnienie warunku SIWZ pkt. 5 ppkt. 3a przez Wykonawcę dla zrealizowanych remontów konserwatorskich obiektów o wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł, w tym izolacji i remontu elewacji?
Odpowiedź na pytanie nr 2
Zamawiający uzna warunek za spełniony w przypadku prac konserwatorskich i remontowych, pod warunkiem, że prace te na kwotę nie mniejszą niż 2.000.000,00zł dla każdej z nich dotyczą remontu zabytkowej elewacji i izolacji, a nie innych prac na obiekcie.
Zamawiający informuje, iż w/w odpowiedzi przekazane Wykonawcom stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców.
Jednocześnie informuje, że termin składania ofert nie ulega zmianie.
Z up. Burmistrza
Z-ca Burmistrza
Tomasz Witkowski
Dotyczy:
Tytuł projektu: Rewaloryzacja zabytkowego budynku Ratusza w Brzegu
Numer umowy: RPOP.05.03.01-16-0027/16-00
Brzeg, dnia 16 stycznia 2019r.
OR.IV.042.1.2019
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Remont elewacji oraz remont nawierzchni dziedzińca Ratusza w ramach
zadania budżetowego pn.: „Rewitalizacja zabytkowych obiektów użyteczności publicznej”
(organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1986 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 16 stycznia br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawcy do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1
Proszę o określenie wymagań jakie ma spełnić kostka kamienna do wykonania wnętrza ratusza. Specyfikacja techniczna (str. 78 – 82 SST) dotycząca tego materiału odnosi się do kostki betonowej. Proszę o podanie normy wg jakiej należy wyprodukować kostkę kamienną, sposób obrobienia powierzchni górnej oraz bocznych.
Odpowiedź na pytanie nr 1
Na dziedzińcu Ratusza znajduje się zabytkowa kostka kamienna, która została przewidziana do ponownego ułożenia. Odzysk kostki przewiduje się w wielkości 80%. Kostkę należy rozebrać, oczyścić ze starej zaprawy, a następnie górną powierzchnię przyciąć i spłomieniować. Tak przygotowaną kostkę należy ułożyć na wcześniej przygotowanej konstrukcji na warstwie podsypki cementowo piaskowej,
i wypełnić spoiny zaprawą cementowo – piaskową 1:3 wraz z doczyszczeniem ręcznym górnej powierzchni z zaprawy.
Jednocześnie informujemy, że brakujące ilości kostki Gmina dołoży z własnych zasobów. Do wyliczenia ceny materiału można więc przyjąć odzysk 100%.
Zamawiający informuje, iż w/w odpowiedzi przekazane Wykonawcom stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców. Jednocześnie informuje, że termin składania ofert nie ulega zmianie.
Z up. Burmistrza
Z-ca Burmistrza
Tomasz Witkowski
DOKUMENTACJA PROJEKTOWA - remont elewacji i dziedzińca Ratusza.