logo
Wersja dla niedowidzących
  Gmina Brzeg
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 ORGANA WŁADZY
plus Burmistrz Brzegu
plus Rada Miejska
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Brzegu
plus Budżet miasta na 2006 rok
plus Budżet miasta na 2007 rok
plus Budżet miasta na 2008 rok
plus Budżet miasta na 2009 rok
plus Budżet miasta na 2010 rok
plus Budżet miasta na 2011 rok
plus Budżet miasta na 2012 rok
plus Budżet miasta na 2013 rok
plus Budżet miasta na 2014 rok
plus Budżet Gminy na 2015 rok
minus Projekt budżetu Gminy Brzeg na 2016 rok
plus Budżet Gminy Brzeg na 2016 rok
plus Budżet Gminy Brzeg na 2017 rok
plus BUDŻET GMINY BRZEG NA 2018 ROK
plus Budżet Gminy Brzeg na 2019 rok
plus Budżet Gminy Brzeg na 2020 rok
plus SPRAWOZDANIA FINANSOWE ZA 2018 ROK
minus RAPORT O STANIE GMINY BRZEG ZA ROK 2018
plus Uchwały
plus Zarządzenia - wykazy
plus Podatki i opłaty lokalne
plus Zagospodarowanie przestrzenne
minus Strategia Rozwoju Gminy Brzeg na lata 2016-2022
minus Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Brzeg na lata 2016 - 2023
minus Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Brzeg
minus Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Brzeg
minus Regulamin udzielania zamówień publicznych
minus Zarządzenie Nr 1474/2016 w sprawie wprowadzenia Instrukcji udzielania zamówień współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 (...)
minus Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków
plus OCHRONA ŚRODOWISKA
minus Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Brzeg na lata 2016 - 2022
minus Gminny Program Wspierania Rodziny na lata 2019-2021
minus PROGRAM OCHRONY ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA GMINY BRZEG NA LATA 2019-2023
plus ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
minus INFORMACJE O ZGROMADZENIACH
minus Taryfa dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków
plus INSTYTUCJE KULTURY
minus Plan Zarządzania Kryzysowego Gminy Brzeg
 URZĄD MIASTA
minus Dane podstawowe
minus Regulamin organizacyjny
minus Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
plus Struktura organizacyjna Urzędu Miasta - WYKAZ ZAŁATWIANYCH SPRAW (karty usług,wnioski)
minus Godziny pracy Urzędu Miasta
minus Rejestry, ewidencje i archiwa
plus Ewidencja działalności gospodarczej
plus Analiza przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg w Urzędzie Miasta w Brzegu
minus Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
plus Kontrole
plus Kontrole wewnętrzne
plus Regulamin naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze
plus Ogłoszenia naboru na wolne stanowiska urzędnicze
plus Ogłoszenie naboru na wolne stanowiska w jednostkach organizacyjnych
minus Projekty współfinansowane przez Unię Europejską
minus Księga Jakości Urzędu Miasta w Brzegu
minus Polityka Jakości Urzędu Miasta w Brzegu
minus Informacja dotycząca ustawy o języku migowym
plus Lobbing
minus Ogłoszenia naboru na wolne stanowiska w Urzędzie Miasta w Brzegu
minus Pomiar satysfakcji klientów urzędu
plus PETYCJE
minus Lista jednostek Nieodpłatnego Poradnictwa Powiatu Brzeskiego w 2019 r.
 INNE
plus Gminne jednostki organizacyjne
minus Redakcja Biuletynu
plus Instrukcja obsługi biuletynu
minus Informacje nieudostępnione
minus Dziennik Ustaw w wersji elektronicznej
minus Monitor Polski w wersji elektronicznej
minus Dziennik Urzędowy Województwa Opolskiego
minus WZORY urzędowych formularzy wniosków o przyznanie prawa pomocy w postępowaniu przed sądami administracyjnymi
minus Wniosek o udostępnienie informacji o stanie sprawy
plus Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019
 WYBORY
plus WYBORY PARLAMENTARNE - 2019
plus EUROWYBORY 2019
plus WYBORY SAMORZĄDOWE - 2018 ROK
 OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
minus Informacja o przetwarzaniu danych
minus Wzór oświadczenia majątkowego radnego
minus Wzór oświadczenia majątkowego
minus Oświadczenie majątkowe Burmistrza (składane na 2 miesiące przed zakończeniem kadencji 2014-2018)
minus Oświadczenie majątkowe Przewodniczącego Rady Miejskiej (składane na 2 miesiące przed zakończeniem kadencji 2014-2018)
plus Oświadczenia majątkowe - 2018 rok
minus Oświadczenie majątkowe Burmistrza (kadencja 2018-2023) - początek kadencji
minus Oświadczenie majątkowe Przewodniczącego Rady Miejskiej (kadencja 2018- 2023) - początek kadencji
plus Oświadczenia Majątkowe Radnych Kadencji 2018 - 2023
plus Oświadczenia majątkowe - 2018 rok
plus Oświadczenia majątkowe - 2019 rok
 Urzędy Centralne
minus Spis adresów
 Informacje
plus Zarz–dzenia
minusPrzetargi
   plus2005
   plus2006
   plus2007
   plus2008
   plus2009
   plus2010
   plus2011
   plus2012
   minus2013
   plus2014
   plus2015
   plus2016
   plus2017
   plus2018
   plus2019
   plus2020
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
PLANY POSTКPOWAС
A A A


Przetargi: 2013 > luty > 2013-02-19
UBEZPIECZENIE MIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI GMINY BRZEG.

 

          Brzeg, dnia 4 marca 2013r.
 OR.IV.271.1.4.2013  
 
 
 
 
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Gminy Brzeg”
 (organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
                                                                                    
                 
            
Działając w oparciu o art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) Zamawiający- Burmistrz Brzegu- informuje, że decyzją Komisji Przetargowej z dnia 1 marca 2013r. unieważnił przedmiotowe postępowanie z uwagi na to, że nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.
Burmistrz Brzegu
Wojciech Huczyński
 
 
 
Brzeg, dnia 27 lutego 2013 r.
OR.IV.271.1.4.2013
 
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
 
 
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Gminy Brzeg”
 (organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
 
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 25 lutego br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
 
Pytanie nr 1:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na wyłączenie z zakresu ubezpieczenia obligatoryjnej klauzuli prac budowlanych.
 
Odpowiedź na pytanie nr 1:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie nr 2:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści klauzuli Leeway oraz ograniczenia zasady proporcji, na zaproponowaną poniżej teść :
 
Klauzula ograniczenia zasady proporcji wg sumy ubezpieczenia (klauzula leeway)
Z zachowaniem pozostałych niezmienionych niniejszą klauzulą postanowień ogólnych warunków ubezpieczenia i innych postanowień umowy ubezpieczenia, ustala się, że nie ma zastosowania zasada proporcjonalnego zmniejszenia wypłaty odszkodowania, jeżeli wartość przedmiotu ubezpieczenia, przy uwzględnieniu rodzaju zadeklarowanej wartości będącej podstawą do ustalenia sumy ubezpieczenia, w dniu szkody nie przekracza 120% sumy ubezpieczenia tego przedmiotu.
 
Klauzula ograniczenia zasady proporcji wg szkody
Z zachowaniem pozostałych niezmienionych niniejszą klauzulą postanowień ogólnych warunków ubezpieczenia iinnych postanowień umowy ubezpieczenia, ustala się, że nie ma zastosowania zasada proporcjonalnego zmniejszenia wypłaty odszkodowania w przypadku, gdy wysokość szkody nie przekracza 20% sumy ubezpieczenia danego przedmiotu ubezpieczenia.
 
Odpowiedź na pytanie nr 2:
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę ww. klauzul.
 
Pytanie nr 3:
Proszę o wprowadzenie do obligatoryjnej klauzuli automatycznego pokrycia majątku nabytego po zebraniu danych do SIWZ – limitu odpowiedzialności 20 % sumy ubezpieczenia środków trwałych zgłoszonych do ubezpieczenia
Odpowiedź na pytanie nr 3:
Zamawiający wyraża zgodę. Niniejsza odpowiedź modyfikuje zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
 
Pytanie nr 4:
Uprzejmie proszę o potwierdzenie, czy wszystkie zabezpieczenia ppoż. Klienta spełniają wymogi określone aktualnie obowiązującymi przepisami prawa.
 
Odpowiedź na pytanie nr 4:
Zamawiający potwierdza powyższe stwierdzenie.
 
Pytanie nr 5:
Czy Zamawiający zgadza się na zmniejszenie limitu odpowiedzialności dla ryzyka powodzi do 200.000,00 zł. na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia.
 
Odpowiedź na pytanie nr 5:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie nr 6:
Proszę o modyfikację zapisów SIWZ tj. wyłączenie z zakresu obligatoryjnej klauzuli wartości księgowej brutto w odniesieniu do budynków starszych niż 50 lat.
 
Odpowiedź na pytanie nr 6:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie nr 7:
Proszę o modyfikację zapisów SIWZ tj. wyłączenie z zakresu obligatoryjnej klauzuli przezornej sumy ubezpieczenia w odniesieniu do budynków starszych niż 50 lat.
 
Odpowiedź na pytanie nr 7:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie nr 8:
Ze względu na skomplikowany proces oceny ryzyka w związku z przygotowywaniem oferty prosimy o przedłużenie składania ofert do dnia 4 marca 2013r.
 
Odpowiedź na pytanie nr 8:
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie nr 9:
Prosimy o podanie ilości wózków widłowych.
 
Odpowiedź na pytanie nr 9:
Zamawiający informuje, że nie posiada wózków widłowych.
 
Pytanie nr 10:
Prosimy o informację na temat ilości osób skierowanych do prac społecznie użytecznych.
 
Odpowiedź na pytanie nr 10:
15 osób.
Pytanie nr 11:
Prosimy o informację na temat ilości uczniów/wychowanków.
 
Odpowiedź na pytanie nr 11:
Zamawiający informuje, że ilość uczniów/ wychowanków została podana w załączniku do SIWZ.
 
Pytanie nr 12:
Prosimy o potwierdzenie, że w ubezpieczeniu szyb i przedmiotów szklanych od stłuczenia suma ubezpieczenia łączna dla poniższych pozycji wynosi 20 000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia:
 

Przedmiot ubezpieczenia
Szyby okienne i drzwiowe
Oszklenie ścienne i dachowe
Płyty szklane stanowiące składowe części mebli, gablot reklamowych, kontuarów, stołów i lad sprzedażnych
Przegrody ścienne oraz osłony kantorów, boksów i kabin
Lustra wiszące, stojące i wmontowane w ścianach
Szyldy i transparenty
Witraże
Rurki neonowe

 
Odpowiedź na pytanie nr 12:
Zamawiający potwierdza powyższe.
 
Pytanie nr 13:
Prosimy o potwierdzenie, że formuła:
„Zamawiający wnioskuje o zastosowanie w ofercie ubezpieczenia następujących klauzul dodatkowych, które będą brane pod uwagę w ocenie kryterium warunki ubezpieczenia.”
określa wymagane klauzule obligatoryjne i fakultatywne dla danego rodzaju ubezpieczenia.
 
Odpowiedź na pytanie nr 13:
Zamawiający potwierdza powyższą formułę.
 
Pytanie nr 14:
Prosimy o dodanie zapisu potwierdzającego, że ochrona ubezpieczeniowa w zakresie OC nie dotyczy szkód z tytułu wykonywania czynności medycznych lub innych czynności wykonywanych w celach leczniczych?
 
Odpowiedź na pytanie nr 14:
Zamawiający wyraża zgodę na dodanie zapisu potwierdzającego powyższe. Niniejsza odpowiedź modyfikuje zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
 
Pytanie nr 15:
Prosimy o dodanie zapisu potwierdzającego, że ochrona ubezpieczeniowa w zakresie OC nie dotyczy szkód podlegających systemowi ubezpieczeń obowiązkowych w zakresie świadczeń zdrowotnych jak również nie dotyczy szkód stanowiących nadwyżkę ponad szkody wynikające z systemu ubezpieczeń obowiązkowych   (co do sumy i zakresu).
 
Odpowiedź na pytanie nr 15:
Zamawiający wyraża zgodę na dodanie zapisu potwierdzającego powyższe. Niniejsza odpowiedź modyfikuje zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
 
Pytanie nr 16:
Prosimy o podanie liczby i charakteru imprez organizowanych w ciągu roku przez podmioty objęte ubezpieczeniem.
 
Odpowiedź na pytanie nr 16:
Liczba imprez podana została w załączniku do SIWZ. Imprezy mają głównie charakter imprez kulturalnych i sportowych.
 
Pytanie nr 17:
Prosimy o podanie liczby zatrudnionego personelu medycznego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.
Odpowiedź na pytanie nr 17:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej nie zatrudnia personelu medycznego.
 
Pytanie nr 18:
Czy Zamawiający dla ubezpieczenia sprzętu elektronicznego akceptuje treść klauzuli IT  standardowo umieszczanej przez Zakłady Ubezpieczeń  w OWU:
Klauzula IT
W ramach niniejszej umowy ubezpieczenia TUiR WARTA S.A. odpowiada za szkody rzeczowe, przez które rozumie się fizyczne szkody w mieniu objętym ubezpieczeniem.
W tym znaczeniu za szkodę rzeczową nie uważa się fizycznego uszkodzenia i/lub zniszczenia danych lub oprogramowania, a w szczególności jakichkolwiek niekorzystnych w nich zmian spowodowanych przez skasowanie, uszkodzenie lub zmiany ich pierwotnej formy.
 
Z ochrony ubezpieczeniowej wyłączone są:
1.      szkody w danych i oprogramowaniu powstałe wskutek ich utraty lub uszkodzenia, w szczególności wszelkie niekorzystne w nich zmiany spowodowane przez skasowanie, uszkodzenie lub zmiany ich pierwotnej formy, a także powstałe w ich następstwie szkody związane z utrata zysku oraz wszelkie straty wynikające z przerwy lub zakłóceń w działalności,
2.      szkody w danych lub oprogramowaniu będące następstwem ograniczenia zakresu funkcjonalności, użytkowania lub dostępności do nich, a także powstałe w ich następstwie szkody związane z utratą zysku oraz wszelkie straty wynikające z przerwy lub zakłóceń w działalności.
 
Jednakże – mimo wprowadzenia powyższych wyłączeń z ochrony ubezpieczeniowej oraz z zastrzeżeniem warunków, zakresu, postanowień i wyłączeń zapisanych w umowie ubezpieczenia - szkody rzeczowe w danych i oprogramowaniu są objęte ochroną.
 
Odpowiedź na pytanie nr 18:
Zamawiający wyraża zgodę. Niniejsza odpowiedź modyfikuje zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
 
Pytanie nr 19:
Czy Zamawiający dla ubezpieczenia sprzętu elektronicznego akceptuje treść klauzuli nośników obrazu w urządzeniach fotokopiujących:
Z zastrzeżeniem Ogólnych Warunków Ubezpieczenia i innych postanowień lub załączników do umowy ubezpieczenia uzgodniono, że na podstawie niniejszej klauzuli zakres ubezpieczenia rozszerza się o szkody powstałe w nośnikach obrazu (np. bębnach selenowych) w urządzeniach fotokopiujących.
W razie szkody powstałej wskutek pożaru lub kradzieży z włamaniem odszkodowanie będzie wypłacone na podstawie wartości nowego zamiennika (wg wartości odtworzeniowej).
Odszkodowanie za szkody powstałe w wyniku innych zdarzeń objętych ochroną będzie obniżone proporcjonalnie do liczby kopii już wykonanych na dzień powstania szkody (wg stanu zużycia), jako stosunek liczby kopii wykonanych do normy technicznej (liczby kopii) przewidzianej przez producenta danego sprzętu.
 
Odpowiedź na pytanie nr 19:
Zamawiający wyraża zgodę. Niniejsza odpowiedź modyfikuje zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
 
Pytanie nr 20:
Czy do ubezpieczenia zgłoszone zostało mienie przeznaczone do rozbiórki? Jeśli tak, prosimy o podanie ich opisu wraz z SU.
 
Odpowiedź na pytanie nr 20:
Zgodnie z odpowiedziami na pytania z dnia 25.02.2013 r.
 
Pytanie nr 21:
Prosimy o opis działań prewencyjnych podjętych przez Gminę mających na celu zminimalizowanie prawdopodobieństwa wystąpienia szkód powodziowych.
 
Odpowiedź na pytanie nr 21:
Zgodnie z odpowiedziami na pytania z dnia 25.02.2013 r.
 
 
Pozostałe zapisy SIWZ nie ulegają zmianom.
Zamawiający przypomina, iż w/w odpowiedzi oraz zmiany zapisów SIWZ przekazane Wykonawcom stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców.
 
Burmistrz Brzegu
Wojciech Huczyński
 
 
 
Brzeg, dnia 25 lutego 2013 r.
OR.IV.271.1.4.2013
 
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
 
 
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Gminy Brzeg”
 (organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
 
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniach 20 i 25 lutego br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
 
Pytanie nr 1 
Proszę o podanie szkodowości za okres ostatnich 3 lat
 
Odpowiedź na pytanie nr 1
Zamawiający informuje, że w dniu 20 lutego uzupełnił SIWZ i zamieścił na stronie internetowej wykaz szkodowości Gminy Brzeg w okresie 2009-2013. 
 
Pytanie nr 2
Proszę o wykreślenie z definicji powodzi podnoszenia się poziomu wód gruntowych
 
Odpowiedź na pytanie nr 2
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie nr 3
Proszę o informację czy w okresie ostatnich 20 lat na terenie Gminy wystąpiła powódź, jeśli tak, to jakie lokalizacje zgłoszone do ubezpieczenia zostały nią dotknięte
 
Odpowiedź na pytanie nr 3
Na terenie Gminy Brzeg w okresie ostatnich 20 lat wystąpiła powódź w lipcu 1997 r. oraz w maju/czerwcu 2010 r. Teren bezpośredniego podtopienia i zalania obejmował gminne drogi-ulice na Wyspie – ul. Krakusa, Plac Drzewny, Cegielniana, Strzelecka, Błonie, Wał Śluzowy, Grobli,  oraz ul. Oławska, Prochowa , Filozofów i tereny Parku Nadodrzańskiego w bezpośredniej styczności z rzeką Odrą.
W celu ograniczenia skutków powodzi i podtopień, przeprowadzono modernizację instalacji kanalizacyjnej na terenie ulic: Grobli, Cegielniana i Plac Drzewny.
 
Pytanie nr 4
Proszę o informację czy wśród mienie zgłoszonego do ubezpieczenia znajdują się składowiska odpadów oraz sortownie śmieci
 
Odpowiedź na pytanie nr 4
Zamawiający informuje, że wśród mienia zgłoszonego do ubezpieczenia nie znajdują się składowiska odpadów oraz sortownie śmieci.
Pytanie nr 5
Proszę o zmianę terminu zamówienia z 24 miesięcy na 12 miesięcy?    
 
Odpowiedź na pytanie nr 5
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie nr 6
W przypadku braku zgody na skrócenie terminu wykonania zamówienia do 12 miesięcy, prosimy o wprowadzenie zapisu o możliwości wypowiedzenia umowy przez każdą ze stron najpóźniej na 60 dni przed końcem pierwszego rocznego okresu ubezpieczenia, lub zgodę na wypowiedzenie umowy przez Ubezpieczyciela  najpóźniej na 60 dni przed końcem pierwszego rocznego okresu ubezpieczenia w przypadku szkodowości wyższej lub równej 65%.( szkodowość rozumiana jako  stosunek wypłaconych odszkodowań powiększonych o stan rezerw do opłaconej składki)
 
Odpowiedź na pytanie nr 6
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie nr 7
Proszę o podanie stanu technicznego budynków wybudowanych przed 1963 rokiem wg poniższych elementów budynków :
- konstrukcja i pokrycie dach,
- instalacji elektrycznej,
- sieci wodno-kanalizacyjnej oraz centralnego ogrzewania,
- stolarki okiennej i drzwiowej,
- instalacji gazowej,
- instalacji wentylacyjnej i kominowej
 
Odpowiedź na pytanie nr 7
Dotyczy budynków bezpośrednio administrowanych przez Urząd Miasta w Brzegu
Ratusz:
- modernizacja – remont kapitalny w latach 70—tych. Oddany do użytku w 1990 r. w 2006 r. – ocieplenie stropodachu, 2011 r. remont toalet na parterze i I piętrze,
-konstrukcja – dach do remontu. W 2011 roku opracowano dokumentację na remont dachu i więźby dachowej, (termin wykonania uzależniony jest od pozyskania środków finansowych zewnętrznych),
- instalacja elektryczna – stan dobry
- sieć wodno-kanal,- stan dobry. W 2012 roku wykonano remont i wymianę co ,
- stolarka drzwiowa i okienna: w 2012 roku wykonano wymianę stolarki okiennej,
- instalacja gazowa – nie ma
- instalacja wentylacyjna i kominowa – dobra
PLOMBA ul. Sukiennice 2:
- modernizacja- w 2005 r. dokonano wymiany stolarki okiennej w całym budynku na okna drewniane podwójnie zespolone,
- konstrukcja i pokrycie dach – stan dobry
- instalacja elektryczna – sprawna – konieczna wymiana
- sieć wodno- kanalizacyjna – dobra, brak odpowiedniego ciśnienia w instalacji hydrantowej
- stolarka drzwiowa i okienna – po remoncie w 2005 r. – stan bardzo dobry
- instalacja gazowa – nie ma
- instalacja wentylacyjna i kominowa
Nieprawidłowa podłączone kratki wentylacyjne w pionach ubikacji
Urząd Miasta ul. Robotnicza 12 budynek A:
konstrukcja i pokrycie dachu-- Dostateczna- ubytki w pokryciu dachowym/dachówki/
Wymagany remont stolarki dachowej , inst. odgromowej oraz elewacji ( wykonano projekt w 2012 r., (termin wykonania uzależniony jest od pozyskania środków finansowych zewnętrznych),
instalacja elektryczna Instalacja ośw. –b. dobra Instalacja wtykowa- dostateczna
sieć wodno-kanalizacyjna oraz centralnego ogrzewania - sieć wodno-kanalizacyjna -dobra; centralnego ogrzewania-dostateczna
stolarka okienna i drzwiowa bardzo dobra. Wymieniona stolarka wszystkich okien i drzwi.
W pozostałych jednostkach organizacyjnych, tj. w Zespole Szkół nr 1 z Oddziałami Sportowymi, Zespole Szkół nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi, Publicznej Szkoły Podstawowej nr 3 w Brzegu, Brzeskiego Centrum Kultury, Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 stan techniczny budynków jest dobry.
 
Pytanie nr 8
Prosimy o informację na temat przeprowadzonych remontów w ostatnich 10 latach w budynkach wybudowanych przed 1963 rokiem dla których została podana wartość do ubezpieczenia powyżej 400 000,00 złotych.
 
Odpowiedź na pytanie nr 8
Ratusz:
w 2006 r. – ocieplenie stropodachu, 2011 r. remont toalet na parterze i I piętrze,
 w 2012 roku wykonano remont i wymianę co oraz wykonano wymianę stolarki okiennej,
Plomba –Sukiennice 2:
w 2005 r. dokonano wymiany stolarki okiennej w całym budynku na okna drewniane podwójnie zespolone,
Urząd Miasta  ul. Robotnicza 12:
- wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w Budynku B
- ocieplenie stropodachu i elewacji budynku B
- wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w budynku A
- wymiana instalacji oświetleniowej w budynku A.
W pozostałych jednostkach organizacyjnych przeprowadzono następujące remonty:
- w Zespole Szkół nr 1 z Oddziałami Sportowymi wykonano termomodernizację, wyremontowano dach, centralne ogrzewanie, wymieniono drzwi i okna,
- w Zespole Szkół nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi wykonano termomodernizację, wyremontowano dach,
- w Publicznej Szkole Podstawowej nr 3 w Brzegu wyremontowano podłogi, elewację w 2000 r., zamontowano nowe toalety,
- w Brzeskim Centrum Kultury wyremontowano dach, taras, elewację (malowanie),
- w Publicznej Szkole Podstawowej nr 1 wyremontowano dach, częściowo centralne ogrzewanie i instalację, wymieniono toalety.
 
Pytanie nr 9
Czy wśród mienia zgłoszonego do ubezpieczenia znajdują się budynki wyłączone z użytkowania?
 
Odpowiedź na pytanie nr 9
Zamawiający informuje, że do ubezpieczenia zgłoszono budynki wyłączone z użytkowania, tj. ul. Grobli 11 i 11B (budynki przeznaczone do remontu), ul. Kępa 2, 3, 4, 6 (przeznaczone do rozbiórki lub sprzedaży), ul. Piastowska 32 (przeznaczony do remontu, wpisany do rejestru zabytków), ul. 1 maja 2 (przeznaczony do remontu niemieszkalny).
Pytanie nr 10
Prosimy o potwierdzenie w stosunku do budynków wyłączonych z użytkowania następujących postanowień:
1) maszyny i urządzenia znajdujące się w budynkach są oczyszczone, konserwowane oraz odłączone od źródeł zasilania,
2) teren jest ogrodzony, dozorowany, oświetlony w porze nocnej,
3) gaśnice oraz inne instalacje ppoż. znajdują się w wyznaczonym miejscu , są sprawne technicznie i gotowe do użycia,
4) z urządzeń (instalacji) wodno-kanalizacyjnych i technologicznych została usunięta woda, inne ciecze oraz para.
5) Mienie wyłączone z eksploatacji ze względu na zły stan techniczny lub przeznaczone do likwidacji pozostaje poza zakresem ubezpieczenia.
Jeżeli któreś z postanowień nie jest spełnione prosimy o informację w jakim zakresie.
 
Odpowiedź na pytanie nr 10
Na dzień dzisiejszy Zamawiający potwierdza, że:
1). We wszystkich lokalizacjach wyłączonych z użytkowania, w których znajdują się maszyny i urządzenia są one oczyszczone, konserwowane oraz odłączone od źródeł zasilania,
2). Budynki nie są bezpośrednio oświetlone ani ogrodzone,
3). W lokalizacjach wyłączonych z użytkowania brak instalacji ppoż.,
4). Z instalacji wodno-kanalizacyjnych i technologicznych została usunięta woda, inne ciecze oraz para, 
5). Mienie (środki trwałe, pozostałe wyposażenie) wyłączone z eksploatacji ze względu na zły stan techniczny lub przeznaczone do likwidacji pozostaje poza zakresem ubezpieczenia. 
 
Pytanie nr 11
Czy Zamawiający wyraża zgodę na wyłączenie z ubezpieczenia budynków nieużytkowanych?
 
Odpowiedź na pytanie nr 11
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie nr 12
W przypadku braku akceptacji na powyższe Czy Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie limitu na ubezpieczenie budynków nieużytkowanych w zakresie ognia i innych zdarzeń losowych w wysokości 500 000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia.
 
Odpowiedź na pytanie nr 12
Zamawiający nie wyraża zgody. Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie limitu na ubezpieczenie budynków nieużytkowanych w zakresie ognia i innych zdarzeń losowych w wysokości 2 000 000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia. Niniejsza odpowiedź modyfikuje zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
 
Pytanie nr 13
Czy Zamawiający wyraża zgodę na objęcie ochroną ubezpieczeniową budynków nieużytkowanych w zakresie podstawowym (flexa)?
 
Odpowiedź na pytanie nr 13
Zamawiający wyraża zgodę. Niniejsza odpowiedź modyfikuje zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
 
 
Pytanie nr 14
Proszę o modyfikację zapisów SIWZ poprzez wprowadzenie zastrzeżenia do klauzuli przezornej sumy ubezpieczenia, że nie ma ona zastosowania  dla budynków starszych niż 50 lat.
 
Odpowiedź na pytanie nr 14
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie nr 15
Proszę o obniżenie limitu dla Klauzuli Przezornej Sumy Ubezpieczenia na 300 000,00 zł
 
Odpowiedź na pytanie nr 15
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie nr 16
Proszę o obniżenie limitu dla Klauzuli Dewastacji na 30 000,00 zł oraz 5 000,00 zł dla ryzyka graffiti
 
Odpowiedź na pytanie nr 16
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie nr 17
Czy Zamawiający wyraża zgodę na dopisanie w treści klauzuli nr 25 (szybkiej likwidacji szkód) w SIWZ obowiązku sporządzenia dokumentacji fotograficznej?
 
Odpowiedź na pytanie nr 17
Zamawiający wyraża zgodę. Niniejsza odpowiedź modyfikuje zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
 
Pytanie nr 18
Proszę o wprowadzenie udziału własnego na ryzyko powodzi w wysokości 20% wartości odszkodowania  
 
Odpowiedź na pytanie nr 18
Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie nr 19
Proszę o potwierdzenie że zakres ubezpieczenia OC z tytułu organizowania imprez masowych nie obejmuje szkód związanych z organizacją imprez obejmujących sporty motorowe, motoro-wodne, lotnicze i ekstremalne.
 
Odpowiedź na pytanie nr 19
Gmina nie jest organizatorem imprez obejmujących sporty motorowe, motoro-wodne, lotnicze i ekstremalne.
 
Pytanie nr 20
Proszę o informację iloma pływalniami (basenami) w tym również przyszkolnymi, administruje Zamawiający.
 
 
Odpowiedź na pytanie nr 20
Zamawiający administruje jedną pływalnią (MOSIR).
 
Pytanie nr 21
Dot. odpowiedzialności cywilnej
Czy w imprezach masowych niepodlegających obowiązkowemu, a które mają zostać objęte niniejszym ubezpieczeniem przetargowym (w tym także organizacja Sylwestra i in. imprez rekreacyjnych), przewidziany jest pokaz sztucznych ogni. Jeśli tak, to czy zostanie/ą one przeprowadzone przez profesjonalną firmę i czy ta firma posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej.
 
Odpowiedź na pytanie nr 21
Gmina nie organizuje sama pokazów sztucznych ogni, a jeżeli zleca to tylko uprawnionym podmiotom posiadającym ubezpieczenie oc.
 
Pytanie nr 22
Czy w ramach ww. imprez masowych, przewidziane są sporty:
a) ekstremalne, b) motorowe, c) lotnicze lub inne o podwyższonym ryzyku.
 
Odpowiedź na pytanie nr 22
Zgodnie z odpowiedzią na pytanie nr 19.
 
Pytanie nr 23
Czy osoby prowadzące naukę pływania, na pływalniach (basenach), podlegających ubezpieczeniu, posiadają stosowne uprawnienia do wykonywania tych czynności.
 
Odpowiedź na pytanie nr 23
Pływalnia jest dzierżawiona podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy cywilno- prawnej po wygranym postępowaniu przetargowym. W postępowaniu przetargowym zawarty jest wymóg, aby osoby prowadzące naukę pływania posiadały stosowne uprawnienia do wykonywania tych czynności.
 
Pytanie nr 24
Czy w ostatnich 20 latach na terenie Powiatu wystąpiła powódź oraz czy lokalizacje zgłoszone do ubezpieczenia uległy kiedykolwiek szkodom powodziowym. Jeśli tak czy zostały podjęte w stosunku do tych lokalizacji działania ograniczające możliwość wystąpienia takich szkód w przyszłości.
 
Odpowiedź na pytanie nr 24
Zgodnie z odpowiedzią na pytanie nr 3.
 
Pytanie nr 25
Z jakich ruchomości korzysta ubezpieczony (dot. pkt 5. SIWZ).
 
Odpowiedź na pytanie nr 25
Zamawiający informuje, że jest to najczęściej sprzęt elektroniczny.
 
Pytanie nr 26
Bardzo proszę o opis stanu technicznego każdego z budynków należących do Zarządu Nieruchomości Miejskich (pokrycie dachowe, stolarka okienna).
Odpowiedź na pytanie nr 26
Informacja dotycząca pokrycia dachowego została zawarta w SIWZ. Stolarka okienna została częściowo wymieniona na nową, jednak większość stolarki okiennej jest stolarką starą ( około 60%- 70% ).
 
Pytanie nr 27
Dot. ubezpieczenia mienia:
Czy wśród budynków wykazanych w SIWZ, są budynki w wieku powyżej 50 lat, jeżeli tak to które.
 
Odpowiedź na pytanie nr 27
Zamawiający informuje, że wszelkie dane dotyczące wieku poszczególnych budynków podane są w załączniku do SIWZ.
 
Pytanie nr 28
Czy wśród budynków wykazanych w SIWZ, znajdują się pustostany lub budynki przeznaczone do rozbiórki, jeżeli tak to które.
 
Odpowiedź na pytanie nr 28
Zgodnie z odpowiedzią na pytanie nr 9.
 
Pytanie nr 29
Proszę o informację do czego służą pojazdy specjalne (ciągniki rolnicze), na czym polega ich specjalność?
 
Odpowiedź na pytanie nr 29
Ciągniki rolnicze są wykorzystywane zgodnie z ich przeznaczeniem.
 
Pytanie nr 30
Proszę o ustalenie aktualnej sumy ubezpieczenia pojazdów zgłoszonych do AC.
 
Odpowiedź na pytanie nr 30
Aktualna suma ubezpieczenia pojazdów zgłoszonych do AC została podana w załączniku do SIWZ.
 
Pytanie nr 31
Proszę o informację czy Zamawiający posiada, administruje lub zarządza wysypiskiem śmieci.
 
Odpowiedź na pytanie nr 31
Zgodnie z odpowiedzią na pytanie nr 4.
 
Pytanie nr 32
Czy Zamawiający zarządza, posiada lub prowadzi przychodnie lekarskie, szpitale, czy zakresem ochrony ma być objęta odpowiedzialność związana ze świadczeniami medycznymi.
 
Odpowiedź na pytanie nr 32
Zamawiający informuje, że nie zarządza, nie posiada, nie prowadzi przychodni lekarskich i szpitali, zakresem ochrony nie ma być objęta odpowiedzialność związana ze świadczeniami medycznymi.
Na podstawie art. 38 ust.6 ustawy Prawo zamówień publicznych zmianie ulegają terminy:
· składania ofert z dnia 28 lutego 2013r. do godz. 10.30. na dzień 1 marca 2013r. do godz. 10.30.
· otwarcia ofert z dnia 28 lutego 2013r. o godz. 11.00. na dzień 1 marca 2013r. o godz. 11.00.
oraz zapisy pkt V i VI SIWZ, zgodnie z informacją poniżej:
 
V.    SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY
1.    Koperta (opakowanie) powinna zawierać oznakowanie:
Przetarg – Kompleksowe ubezpieczenie Gminy Brzeg- Pakiet nr …
Nie otwierać przed 01.03.2013 r. godz. 11:00
VI.    SKŁADANIEI OTWARCIE OFERT
1.    Oferty należy składać do dnia 01.03.2013 r., do godz. 10:30 na adres:
Urząd Miasta – biuro podawcze (parter)
49-300 Brzeg, ul. Robotnicza 12
2.    Otwarcie odbędzie się w Urząd Miasta pokój 105 (I piętro) w dniu 01.03.2013 r. o godzinie 11:00. Następnie odbędzie się badanie i ocena ofert.
 
Pozostałe zapisy SIWZ nie ulegają zmianom.
Zamawiający przypomina, iż w/w odpowiedzi oraz zmiany zapisów SIWZ przekazane Wykonawcom stanowią integralną część SIWZ i wiążą Wykonawców.
 
Burmistrz Brzegu
Wojciech Huczyński
 
 
 
Brzeg, dnia 20 lutego 2013 r.
 
     OR.IV.271.1.4.2013
 
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI SPECYFIKACJĘ
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
 
 
 
dot. postępowania na zadanie pn.:
„Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Gminy Brzeg”
 (organizowanego w trybie przetargu nieograniczonego)
 
 
 
Uzupełnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia
 
 
Działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), Zamawiający -Burmistrz Brzegu- informuje o dokonaniu zmiany SIWZ w zakresie:
- następuje jej uzupełnienie poprzez dodanie załącznika nr 9 do SIWZ -Informacje do oceny ryzyka. Dodany załącznik zawiera informacje dotyczące szkodowości Gminy Brzeg w okresie 2009-2013.
 
Zamawiający informuje, że uzupełnienie treści SIWZ stanowi jej integralną część. Wprowadzone uzupełnienie nie prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu i nie wpływa na konieczność przedłużenia terminu składania ofert .
 
 
Burmistrz Brzegu
Wojciech Huczyński
 
 
 
 
 

 

Ilość odwiedzin: 2888
Podmiot udostępniający: BURMISTRZ BRZEGU
Osoba, która wytworzyła informację: Krystyna Rosół
Osoba, która odpowiada za treść: Krystyna Rosół
Osoba, która wprowadzała dane: Krystyna Rosół
Data wytworzenia informacji: 2013-02-19 11:51:00
Data udostępnienia informacji: 2013-02-19 11:51:00
Data ostatniej aktualizacji: 2013-03-04 10:29:33

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner